Založ si blog

Zas a znova Campania…

Nedá sa mi nepristaviť pri jednej zaujímavej ceste, či skôr jednom zaujímavom dni. Tentokrát bol cieľom našej cesty ostrov Capri. Predstaviť ho by bolo veľmi náročné, najmä pre našinca. To by som prenechal hrdým domácim ostrovanom, alebo bohatým turistom, ktorý trávia na ostrove oveľa viac času. O Capri som sa dozvedel už, dávnejšie, niekedy v puberte, prostredníctvom známeho romantického seriálu, ktorý sa mi v tom čase zdal byť neskutočne vágny,  miestami trápny. O pár rokov neskôr som sa k nemu dostal opäť, cez jednu výnimočnú osobu. Tentokrát som dal šancu nám obom….

Po raňajkách na pláži sa začalo usmievať slnko na nás oboch. Neklamný znak krásneho počasia, nám dopriateho, ktoré nám malo spríjemňovať cestu na ostrov. Onedlho sedíme už v Neapole, niekde na kamennej lavici v prístave a nechávame sa unášať veľkosťou …snáď všetkého…lodí, prístavu, samotného Neapola. Kde tu sme stretli miestny folklór v podobe predajcov čohokoľvek..také tie pojazdné obchodíky s bižutériou, elektronikou a podobného sortimentu v podaní nelegálnych prisťahovalcov. Pod chvíľou už zakotvil trajekt a pestrá multi-kulti paleta cestovateľov začala nastupovať. Nemilé prekvapenie bolo, keď nám neumožnili výstup na otvorenú palubu. Ani nevieme doteraz prečo. Tak sme sa dostali k igelitovým vreckám a celé hodinu sme precestovali zatvorený v bruchu trajektu.

Slnko, voda, húfy turistov…..Capri !!!! V cene zájazdu bola aj doprava po ostrove minibusmi. Kto má však rád pešiu turistiku, netreba to s tým luxusom preháňať. K vrchnej časti ostrova sa dá dostať schodmi, ktorých je  približne 600. No musím pripomenúť, že cesta minibusom po Capri je nezabudnuteľný zážitok, najmä keď sa stretnú dva také stroje na ceste o niečo širšej ako je chodník a po pravej strane namiesto cesty vidieť len 200 metrovú jamu a vodič popri tom telefonuje….

Vo vrchnej časti ostrova, v mestečku Anacapri sa nachádza príjemné múzeum, miestne vyhlásené parfumérie, krásne parky a lanovka, ktorá vás vyvezie na samý vrchol ostrova, kde si naozaj dosýta vychutnáte výhľad na ostrov… Veľmi odporúčam!!!! Všade naokolo sa poneviera veľa turistov z celého sveta, dá sa aj fajne najesť v reštaurácii na námestíčku, ale ak si zídete o ulicu, dva nižšie pre menej náročných je otvorený bežný fast food, čo sa odráža aj na cene. Nedá mi nepripomenúť jednu raritu malého námestia na Anacapri. Ide o toaletu…najštýlovejšiu toaletu akú som kedy v živote videl….

Cestou dolu sa ešte treba zastaviť v cisárskych záhradách, kde sa dá parádne zrelaxovať, nakoľko už toho má každý tak trochu aj dosť. Samotné Capri na mňa pôsobilo milo, útulne, mamonársky, farebne….bola to akási zmes pocitov krásnych a zároveň aj nedostupných. Ale to ide bokom, keď si sadnete na neustále obsadených schodoch do katedrály na jednom malom námestí, zatvoríte oči a vychutnávate si tú symfóniu multilinguálnej vravy, šumu vetra a mora….hmmmm. Po celom dni sa zastavíte plný zážitkov a dojmov a len tak sa necháte unášať tým pocitom bezstarostnosti, ktorý vás behom chvíle opantá.

Treba vidieť, zažiť, precítiť….. a najlepšie na niekoľko dní

Pampuch

Barca. . .

01.06.2013

Nebolo nám viac treba, keď prišla ponuka na cestu do centra Katalánska. Pár rokov nazad som tade prechádzal, keď sme cestovali do Castelló de la Plana, ale o tom zasa inokedy. Barcelona bola môj sen už od detských čias. Leteli sme do Girony a v podvečer sme sa autobusom dostali priamo do Barcelony. Žiara veľkomesta a ruch akoby ani náznakom nezmenila skutočnosť, že [...]

Ako sa nenudiť na severe Istrie, alebo návšteva miest Umag, Grožnjan, Koper, Novigrad a Buje

01.04.2013

Bolo niečo po ôsmej ráno a na oblohe sa ukazoval slnečný septembrový deň. Niečo na štýl júlového horúceho dňa, len s príjemnejšou vonkajšou teplotou, akosi vhodnejšou na poznávanie Istrie. Cestovanie autom po Istrii mi vždy ubehne o čosi rýchlejšie ako bežná cesta napríklad do Bratislavy. Kľukaté cesty lemované po okrajoch kamennými múrikmi akoby ohradzovali [...]

Osviecim, Krakow, Wieliczka . . len tak narýchlo

25.01.2013

Osobne som sa na tento poznávací výlet veľmi tešil, aj keď som Krakow navštívil predtým asi trikrát. Toto mesto si ma zaviazalo už asi pred dvanástimi rokmi, kedy som ho navštívil po prvýkrát. Návšteva tohto mesta sa teraz už neniesla v duchu študentského prežívania mladosti, ale vybral som sa tam s manželkou. Nebolo ničím nezvyčajným, že som v jej spoločnosti [...]

putin, kim

Putin podal Kimovi pomocnú ruku: Zablokoval dohľad OSN nad sankciami voči KĽDR

28.03.2024 22:10

Kroky Ruska podľa hovorcu amerického ministerstva zahraničných vecí Matthewa Millera "cynicky oslabujú" medzinárodný mier

Juraj Blanár

Blanár: Vstup do NATO bol významný krok, potvrdzujúci váhu aj dnes

28.03.2024 21:53

Aliancia je predovšetkým obranná a mierová organizácia, zdôraznil minister.

Izrael Palestína Hamas Vojna humanitárna pomoc

Súdny dvor nariadil Izraelu, aby nebránil humanitárnej pomoci smerujúcej do Gazy

28.03.2024 21:38

Hlavný súdny orgán OSN reagoval na podnety Juhoafrickej republiky. Tá obvinila Izrael z genocídy.

Tragická nehoda slovenského autobusu v Chorvátsku.

Autobus v JAR sa zrútil z mosta, zahynulo 45 cestujúcich

28.03.2024 21:15

Nehodu prežilo len osemročné dieťa, ktoré záchranári previezli s vážnymi zraneniami do nemocnice.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 8
Celková čítanosť: 50541x
Priemerná čítanosť článkov: 6318x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy